måndag 23 september 2013

Mabon..


Summer is fled an the moon glows bright, the trickster dance wild in the autumn night..

Mörkret kryper allt närmare och med de långa nätternas återkomst somnar livet långsamt in i den vackra naturen. Mabon gör sig påmind och mina tankar fylls utav det vildas röster. Nyåret drar allt närmare med löften om den återfödelse som kallar och den hornkröntes makt växer i vinterns skugga. Vad som väntar på andra sidan vinterns slöja återstår att se men med kylan kommer den styrka som saknats så länge. 

Det okända svävar bortom mina sinnen just nu och mina drömmar invaderas av mina pälsklädda vänners viskande stämmor. Någonting viktigt försöker berättas men det når inte fram genom det vansinne som manifesterar sig i Oneiros. Tiden får utvisa vad som döljer sig i framtidens slöjor, det okända bär många svar men skapar alltid fler frågor..

En vecka av drömmar och tankeställare väntar. Vandrar allt mer inombords och söker mina demoners vilja. Inte lätt att organisera de vilda makterna men utan dess närhet vore den död.. Vad skulle den göra om rösternas råd skulle tystna, vad skulle den göra om drömmen tynade.. Drömmen är bränslet för denna strandsatta själ..


Inga kommentarer: